06 January 2008

Hari Kelima di Bali 16 Dis 07

Hari ini sudah sampai hari terakhir di Bali. Kapal terbang jam 7 malam. Saya ada masa kira-kira 5 jam sebelum ke lapangan terbang. Lalu selepas check out dari hotel jam 1.00, saya ke Green Garden Resort and Spa untuk apa lagi... Spalah! Resort ini disarankan oleh Australia Travel Guide Magazine sebagai pengendali spa bertaraf lima bintang. Mudah saja untuk ke sana. Telefon resort ini untuk tempahan dan mereka akan datang pick up anda di lobi hotel anda menginap. Lokasinya di Tuban.
Landskap yang cantik.

Harga Pakej Spa Royal Bali for Her di sini Rp240 00 lebih kurang RM86.00 untuk 3 jam. Pakej termasuk jakuzzi, steam bath, foot bath, urutan Bali, body milk, body herbal scrub, dan facial treatment, lalu diakhiri flower herbal bath. Memang berbaloi.

Tiba masa untuk mengucapkan selamat jalan pada Bali yang meninggalkan seribu kenangan. InsyaAllah kami bercadang ke sini lagi pada masa akan datang bersama Hardy dan Hariz. Cadangnya kami akan bermalam di Sanur atau Nusa Dua pula.
Seorang pengembara di dalam travel web pernah mengambarkan Bali is one of the island we have to visit before we die. Bagi saya Bali adalah sebuah pulau yang romantis sesuai untuk pasangan berbulan madu. Tidak hairan ramai pelancong yang kembali semula ke sini berkali-kali. Pulau yang besar, yang tidak cukup dilawati dengan hanya sekali kunjungan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...