02 October 2008

Gambar Aidilfitri

Kalau saya ada anak perempuan akan beginilah gambar keluarga kami....

Hahaha...sengih lebih sebab dapat makan lemang... Sebenarnya abang tengah test smile detecter kat kamera dia...

Hardy, Hakimy yang PMC hari tu, Amna dan Alis

Alis, 1 yang comel dan manis. Saya tempah untuk kemas rumah saya bila besar nanti

Amna, 3 yang lebih lasak dari Hakimy. Beza sebulan aje tapi tahun lain

Raya tahun ni kami sambut di Teluk Intan. Kebiasaannya kami bergilir dan tahun ni jatuh beraya di Teluk Intan. Setiap tahun kami akan balik kedua-dua rumah. Raya kedua kami beraya di Alor Setar. Tahun ni persiapan kami sederhana. Kerana kami dah shopping sakan untuk ke Berlin. Sampai dah nak muntah. Duitpun dah habis banyak.

Kuih raya? Beli satu dua. Itupun bagi hadiah pada orang. Bila balik ke rumah di BSP, saya cilok kuih tradisi mak dan kuih moden mak mertua. Dah mereka pakar. Belipun tak guna sebab nanti hasilnya mengecewakan.. Yang dibeli biasanya memang dah confirm sedap.

Tahun ni anak buah belum bertambah. Macam tahun lepas juga. Cuma Amna Nafisah, 3 dan adiknya Alma Alis, 1 makin nakal. Bila ditambah dengan Hardy dan Hakimy memang malas nak cerita. Tahun depan insyaAllah saya akan dapat seorang lagi anak buah. Adik saya mengandung lagi anak ketiga. Adik ipar saya yang baru kahwin belum dengar muntah-muntah lagi... Agaknya bila balik nanti berapalah bilangan ahli keluarga kami bertambah.... Mesti raya dua tahun lagi lebih meriah...

Duit raya? Tahun ni kami lambat benar tukar duit. Sudahnya tukar dengan kawan-kawan yang berniaga di Bazar Ramadhan. Sampul raya pula masih ada baki tahun lepas dan selebihnya minta ehsan kengkawan dan adik-beradik. Yang pasti raya tahun ni duit rayanya lebih sikit. Sama ada kami beri atau anak-anak terima, sebabnya itu duit raya untuk dua tahun...tahun ni dan tahun depan....

Tahun ni masakan tradisi seperti lemang, ketupat, dodol semuanya mak buat sendiri. Jadi tahun ni kira kami beraya sakan. InsyaAllah tahun depan harapnya tidaklah mengidam lemang dan yang sewaktu dengannya... Kalu tak haru juga untuk dipos. Almaklum jangka hayat makanan tu kan sekejap saja.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...