24 October 2008

Musim menuai sudah tiba...selamat datang ke dunia baby comel

Entri ini istimewa buat anak-anak teman saya di SKBR. Masing-masing sibuk nak menambah keluarga bermula dari awal tahun lagi... Daripada 9 orang yang masuk pertandingan, hanya 6 orang yang berjaya masuk ke pusingan akhir.... Yang tewas di awal garisan permulaan lagi sayalah antaranya...

Mengikut perkiraannya, orang pertama yang akan bersalin adalah Syalmizahwaty. Kemudian Suriani, isteri Azmi Ismail, isteri Najib, Hamizah dan akhir sekali Azura. Tetapi hendak dijadikan cerita Muhammad Alif hendak jadi abang sulung, maka Ariel Hadiff terpaksa bagi peluang kepada Alif untuk dipanggil Abang Long. Muhammad Alim jadi Abang Ngah, Thaqif Danisy Abang Uda, anak Mizah jadi Abang Chik dan Anak Azura penutupnya menjadi adik yang paling bongsu.

Tak sangka 6 bayi lelaki sekaligus lahir. Koleksi anak-anak lelaki teman-teman saya ini memeriahkan pasukan anak lelaki keluarga kami di SKBR yang memang dah berderet yang diketuai oleh anak Cikgu Rahim dan Cikgu Ramlan. Maka kalau kami nak jadi besan, maka yang lelaki memang kurang pilihan dan siapa yang punya anak perempuan boleh demand!

Nampaknya pada tahun 2015 akan ada ramailah gu Tahun 1 untuk anak guru Pendidikan Khas di SKBR (dengan syarat tiada teman-teman yang berpindah sekolah). Kalau macam sekarang hanya Hardy dan Nizam (anak Azura) yang berada di Tahun 1 sementara seorang lagi Aqil di Tadika yang selalu 'menunggu tangga' menanti ibu dan bapa mereka untuk pulang ke rumah. Saya tak dapat membayangkan apabila hero-hero itu di Tahun 1 nanti. Siapakah paling hero? Siapa pula yang akan sentiasa dibuli?

Tataplah gambar mereka. Siapa yang paling comel? Doakan mereka menjadi anak-anak yang soleh. Terima kasih untuk Adilawati yang sudi menghantar gambar ini khas dari bumi Malaya. Dan sampaikanlah al Fatihah buat arwah anak Mizah yang hanya sempat menghirup nafas duniahanya 2 hari. InsyaAllah abang-abang dan adik akan doakan Arif di sana... Untuk Mizah, semoga tabah menjalani kehidupan. Allah menguji insan yang tabah.... Arif sentiasa menanti di pintu syurga untuk ibu dan ayahnya....

Abang Long -Muhammad Aliff

Abang Ngah - Muhammad Alim

Abang Lang- Muhammad Ariel Hadiff
Abang Uda- Muhammad Thaqif Danisy

Abang Su-belum dinamakan lagi

2 comments:

bilis81 said...

alamak k has..abg long ngan abg su tu tertuko la..hehhehee..tau la byk sgt ank buah.. ;)

laila kamilia said...

maksudnya yang gambo abang su tu anak su yer? yg gambo abang long tu anak zura? adoi...macam serupa je bebudak ni...patutla aku rasa macam mana abang su tu besar semacam aje...x macam baru lahir seminggu...hhehee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...