17 October 2008

Rumah kecil kami


Bergambar di hadapan rumah kami



Permandangan di kawasan apartment



Ruang antara bilik dalam apartment


Bilik kecil di apartment kami


Ruang dapur

Rumah kecil kami. Cukuplah untuk kami sekeluarga. Ada 2 bilik tidur, 2 bilik air dan 1 tandas juga dapur yang comel (kak Eka mesti tak suka sebab dia rajin memasak, tak suka berlaga buntut).

Dari tingkap rumah, kami akan nampak pemandangan hijau pokok pine dan dedaun pohon lain yang sedang menguning. Mula-mula kami datang, masih ada daunnya lagi. Sempat kami berpossing kat depan rumah tapi sekarang daun sudah banyak yang gugur.... dah botak dan daun dah coklat. Dulu burung-burung rajin juga singgah kat pokok-pokok tu. Ada juga lebah yang sibuk bekerja. Masing-masing hendak menyimpan bekalan untuk winter nanti agaknya.

Dari tingkap rumah kami juga ada dua buah rumah yang cantik sangat balkoninya. Ada bunga helicolia bergantung, ada juga kincir angin mainan. Bila angin bertiup, kincir anginnya turut sama bertiup. Saya suka tengok pemandangannya....penuh warna-warni... Lebih mudah dibayangkan bunga-bunga di Cameron Highland bunga-bunga di sini.

Rumah ni sementara saja untuk dua bulan. Lepas ni kami kena cari rumah lain. Kami akan berpindah lagi... Dulu-dulu saya selalu kata saya ni boleh dijadikan 'Tokoh Maal Hijrah' sebab rajin sangat berpindah rumah (rumah kami di BSP rumah yang ke enam). Kami akan pindah lagi... Mesti seronok dan lebih 'adventure' sebab kali ini kami berpindah tanpa lori dan tanpa kereta. Nantikan entri saya pada masa akan datang untuk laporan Pindah Rumah pula....

3 comments:

Eka Fahara said...

Puan Laila,
Sah dapur tu berlaga punggung!!! Hahahahahha kalau masuk Diyana sekali sah kami x gerak badan!!!!! Keras depan dapoq!!!!!
Dah dapat trout?

laila kamilia said...

kak eka: hahaha....nnt saya buat laporan khas dari Berlin... tutorial ikan oh ikan....

rumah kecil said...

Terima kasih atas infonya....
Sangat bermanfaat....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...