10 December 2008

Penyapu Jerman

Ada ka patut depa bagi saya penyapu yang camgitu? Rumah kecil kami sekalipun tak besar, ada 2 bilik dan 1 dapur yang harus disapu selalu. Sakit pinggang juga kalau dalam tempoh 2 bulan ini saya menyapu begini. Ada juga hajat nak membeli penyapu yang lebih tinggi atau vacum cleaner tapi mengingatkan diri yang saya harus berpindah nanti, maka dibatalkan saja niat nan suci murni itu... Tak tergamak rasanya membawa penyapu masuk dalam bas atau tren. Sudahnya... penyapu itu jugalah yang menjadi peneman walaupun mulut dok membebel sebab sakit pinggang dan marahkan budak-budak sebab makan biskut bersepah-sepah...

4 comments:

vlinders said...

penyapu kita sama la kak.. lagi sedih penyapu saya takde handle cam akk..

laila kamilia said...

lin:hahaha canggih manggih punya teknologi depa xleh ka cipta penyapu canggih...hahahah

mar said...

hehehe.. mar guna penyapu macam tu selama 6 bulan.. sampai pregnant pun tak perasan sbb selalu sgt sakit pinggang.. huhuhu. kat rumah baru..ntah kat mana penyapu tu sekarang

laila kamilia said...

mar...yang Mar kena sorok2 dari Kulis tu ek....Emy ada citer...kelakar....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...