20 January 2009

Manusia Berhati Binatang....

Cerita ini saya ceduk dari laman blog teman seperjuangan saya Marfuza berkenaan manusia yang berhati binatang....Renungkan dan fikirkanlah... kerana perkara begini telah banyak kali kami guru2 Pendidikan Khas dengar dan alami sendiri. Kerana itu kami sering menekankan kepada anak2 syurga itu pentingnya menjaga diri..namun...mereka ini hanyalah anak2 yang tidak berdaya. Di sekolah, mereka diajar menjaga diri tetapi disebabkan manusia yang sempura akal dan sifatnya yang jahat di luar sana telah memperdaya mereka. Ya Allah aku hanya mampu berdoa dari kejauhan ini semoga Kau peliharalah mereka semua dari makhluk2 yang hanya bertopengkan manusia tetapi berhati binatang....
Bacalah luahan hati teman saya ini....
ermm..pernah tak anda terfikir, terlintas di fikiran, org yg anda sayangi, yg anda jumpa hari2, yg anda kenali dia sebagai org yg sangat ceria, sangat suka ketawa dan sangat menghiburkan hati.. tiba-tiba muncul di hadapan anda dgn personaliti yg sangat berbeza.. dia yg dahulunya suka ketawa, kini senyap dan selalu tunduk menatap lantai.. yg dahulunya suka mengusik, kini bisu tanpa bicara.. yg dulunya penuh dengan senyuman terlakar di wajahnya, kini bermuram durja.. semuanya kerana SEEKOR BINATANG BANGSAT yang tak berotak!!!
sedih hati saya.. pilu.. rasa mcm dirobek-robek, dicarik-carik hati ini.. sampai hati dia lakukan perkara terkutuk tu kepada anak murid saya.. sanggup dia mencabul maruah seorang kanak-kanak OKU.. kanak-kanak yang terencat akalnya.. sanggup dia meliwat buah hati saya!! sampai hati dia.. mcm mana kalau perkara itu terjadi kepada anak dia, isteri, adik, kakak ataupun ibunya sendiri!! apa perasaannya?!!sedih ketika meratap wajahnya yg polos.. menahan sakit.. rasanya hendak saja saya bunuh binatang tu.. dengan menggunakan kereta pacuan 4 roda ku itu, ingin saja aku melanggar si bedebah itu dengan motor sataynya.. huh.. ingin juga rasanya ku KASI biar pedih ulu hatinya.. ish..dah la pendatang dari seberang.. datang negara orang membuat onar.. balik la ke negara asal!!
dah 4 hari perkara ni terjadi.. namun, saya masih belum dapat berhenti memaki hamun makhluk itu.. kesian murid saya yang terlantar di HUKM.. doakan kesejahteraannya.. semoga hairi cepat sihat.. cikgu doakan hairi.. cepat dtg sekolah & we'll have fun together again..
PERINGATAN KEPADA SEMUA, TAK KIRA LELAKI ATAU PEREMPUAN, TAK KIRA UMUR.. JANGAN BELI SATAY IKAN 50SEN KAT BANDAR TASIK SELATAN, BANDAR TUN RAZAK, CHERAS & SUNGAI BESI.. ORANG INDON GILA TU MASIH BELUM DITAHAN SBB POLIS TAK CUKUP BUKTI.. JAGA DIRI DAN ORANG YG ANDA KASIHI...

5 comments:

azizailan said...

Tu bukan manusia berhati binatang cikgu,tapi manusia spesis binatang...

marfuza said...

tatau nak ckp apa..
harap perkara mcm ni tak berulang lg..

laila kamilia said...

cik din : biar Tuhan saja membalasnya. hidup ini umpma roda...hukum karma

laila kamilia said...

fuza:akak pun tak tau nak kata apa.tunggu saja balasanNya

sticker said...

biduoshao
zanghua650
hongyan7530
yueguangshi
yuchangjian

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...