28 February 2009

Tenggelam dalam kenangan....

Dah genap tiga tahun anak teruna saya yang bongsu ni si Hariz Hakimy 30 Januari lalu. Rasa macam baru semalam tengok dia lahir di Hospital Putrajaya. Baru tumbuh gigi, ada gigi 1, kemudian 2 kemudian 4 dan hinggalah sampai dah menggigit kuat..... Hari ini masa tengok gambar-gambar lama teringin nak upload gambar si Hakimy ni masa kecil-kecil yang saya suka tengok....

itu masa ada gigi 4....

Yang dua keping gambar kat bawah tu gambar dia tidur meniarap. Sampai sekarang tak berubah. Hinggakan lampin selalu basah sebab dia tidur macam tu. Saya suka tengok sebab macam kiut jer...


Hari ini mulut dia dah macam bertih goreng. Ada saja dia nak bercakap. Sekarang dialah teman saya bila abang dia pergi sekolah dan abahnya ke kuliah. Kata-kata dia yang saya suka ialah : " Mama ni kedekut lah... tak nak senyum dengan Hakimy... Why so serius?" Kadang-kadang dia buat aksi silap mata yang dibelajar dari Pak Sunya melalui web cam. Dia bising "Kape duit Hakimy tak patah?"

Saya rajin melayan dia bercakap. Kalau kami menonton cerita di TV, dialah orangnya yang mulut tak reti diam. Ada banyak benda yang hendak ditanya dan biasanya akan bermula dengan "Kape dia...." Bila satu soalan dah dijawab dia akan mula tanya soalan lain pulak. Hinggakan abangnya selalu pesan jangan bising-bising masa tengok wayang. Telatahnya sering buat saya tak kering gusi....Dialah penawar sunyi di hati saya....

Kebelakangan ini, bila Hakimy mula bercakap sepatah dua perkataan Deutsch seperti shockolade, tomaten, bananen, orangensaft....semasa berkomunikasi dengan saya, saya seakan baru teringat... yang kami sudah hampir 6 bulan tinggal di Berlin!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...