06 May 2009

Akhirnya yang ditunggu tiba jua....

Banyak benda yang saya nantikan.... Penantian pula memang pastinya menyiksakan. Dalam dunia ini rasanya tidak ada benda yang kita nantikan tapi tidak menyiksakan. Kerap terjadi juga apa yang nantikan tidak kunjung tiba, yang tidak dinanti pula hadir tiba-tiba. Ada orang menanti si dia meluah rasa. Ada pula menanti suami pulang kerja. Ada yang menanti pintu hati terbuka. Ada yang menanti buah yang tak gugur-gugur juga. Ada pula asyik menanti bas yang tak kunjung tiba. Apa pula yang anda nantikan? Saya harap apapun yang anda nantikan, akan berakhir tidak lama lagi.

Bagi saya, menanti sekotak makanan dari Malaysia adalah sesuatu yang benar-benar menguji kesabaran dan mental. Almaklum sudah beberapa bulan tidak merasa makanan Malaysia terutamanya milo membuatkan saya selalu gelisah dan asyik menanti di tingkap menanti jika ada bungkusan yang tiba. Beberapa kali saya kecewa bila bungkusan yang diharap, singgah ke rumah orang bukannya ke rumah saya!

Rupanya hampir 2 bulan baru yang ditunggu itu tiba. Semalam barulah sampai makanan yang saya idam-idamkan di dalam kotak dari Malaysia. Rindu saya pada tanahair sudah terbasuh seketika bila tekak dibasahi air milo panas, kerepek bawang rangup yang sudah hancur dan jeruk mangga muda. Dan penantian itu hampir lengkap dengan berita kelahiran anak saudara lelaki saya yang baru pagi tadi seberat 3.9kg! Ada lagi yang saya nantikan dan penantian saya itu hanya akan lengkap bila Syawal menjelma dan kami sekeluarga menjejakkan kaki ke tanahair tercinta!

9 comments:

Eka Fahara said...

Kak Eka pun ternanti-nanti jugak!Sama-samalah kita bersabar ya.....muah!

che lin cun said...

kamu makan mangga muda
berapa bulan
bukan umur mangga
tapi umur sidia
---------------
kamu balik raya
bolehlah raya bersama
damdamdum
---------------------
saya nanti apa
saya nanti akan siapa
apakan daya
saya bukan seorang sesiapa
tapi saya sentiasa ada
buat kamu semua

laila kamilia said...

kak eka-heheehhehe

laila kamilia said...

che lin-amboi2 makin pandai nampaknya bermain2 dengan bahasa...hehehe ni mesti kes dah rentung tbakar ni

mohamadkholid said...

tekak melayu...

laila kamilia said...

kholid-nak wat camne...hehhe

azizailan said...

Tak hilang belacan dimana2 juga cikgu...heheheee

laila kamilia said...

hehehe cik din...betul betul betul...

yazhar said...

milo ada dijual di punjab shop kat osloer Str. hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...