10 June 2009

Jawapan Yang Pasti dari Eka Fahara

Kepada yang telah lama menanti kelahiran novel keempat kepada penulis Eka Fahara ini, silalah ke kedai buku dan dapatkannya sekarang! Sayapun sudah lama menunggu tetapi nampaknya saya akan terus menunggu Jawapan Yang Pasti ini (kecualilah kakak kita ni berbesar hati hendak menghadiahkan saya dengan menghantarnya ke Berlin!). Apapun tahniah untuk Kak Eka dan teruskan menulis. Saya merindui Saat Kau Hadir kak...Minum-minum sambil berdiskusi....hehehe berdiskusi ke tak kering gusi....hehehe.


Sinopsis:
ORANG kata, bercinta dengan dengan golongan artis amat membahayakan kerana hubungan pastinya tidak akan kekal lama. Namun bagi Kyra, dia percaya kepada Ariff kerana amat mengenali lelaki itu, jiran sebelah rumahnya. Tidak mungkin Ariff sanggup mempersendakan cinta dan kasih sayang mereka.
Namun, langit tidak selalunya cerah. Hubungan mereka yang sudah mendapat restu daripada keluarga tidak bermakna lagi buat Kyra. Kenyataan Ariff yang terpampang di dada akhbar benar-benar merobek hatinya. Sanggup lelaki itu menafikan hubungan mereka ketika disoal media dan menyatakan bahawa Kyra hanyalah jirannya.Gadis itu lantas membawa diri yang lara. Dia nekad tidak mahu berjumpa dengan lelaki itu.
Namun, dunianya yang sudah tenang dikocak pula dengan berita Ariff ditangkap khalwat. Bencinya terhadap lelaki itu sudah tidak dapat dibendung lagi.Ariff baru tersedar akibat daripada peristiwa hitam itu. Dunianya pula semakin gelap tanpa Kyra di sisi. Dia harus memperisterikan Kyra kerana masih lagi menyayangi gadis itu.
Namun, apa yang dibimbanginya... adakah gadis itu masih mahu bertamu di hatinya sedangkan mendengar suaranya pun sudah tidak sudi lagi?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...