17 June 2010

Peminat Jerman dan Bastian Schweinsteiger

Saya memang minat dengan pasukan Jerman. Kalau tak ada piala dunia, saya tetap menonton pasukan kegemaran saya ini beraksi di Bundesliga (Liga bolasepak Jerman), pastilah kalau di Jerman, saya suka menonton pasukan Bayern Munchen (Bayern Munich) walaupun sepatutnya tinggal di Berlin kenalah sokong Hertha Berlin. Saya yakin juga, anda di luar sana pasti ada juga yang meminati pasukan Jerman. Tidak hairan kerana Jerman pasukan yang memang ramai peminat di seluruh dunia. Keghairahan dengan pasukan ini pastilah hingga ada yang memilih untuk memakai jersey pasukan Jerman malah ada yang fanatik hingga memakai jersey pemain kegemaran mereka.

Siapa pemain kegemaran saya? Podolski, Klose, Ballack (sayang tak main), Ozil dan pastilah bukan Bastian Schweinsteiger. Bukan kerana apa, kerana kalau namanya itu tidak sesuai dipakai di belakang jersey. Saya pernah nampak ada penyokong di Malaysia yang memakai jersey milik beliau. memanglah mula-mula dulu tak tahu, tapi bila sudah tinggal di Jerman, barulah saya buka mata. Anda tentu sekali tidak mahu memakai jersey namanya walaupun anda peminat fanatiknya kerana maksud nama Schweinsteiger itu dalam bahasa Jerman lebih kurang Schwein = pig/pork dan steiger = chaser/mining (pit) foreman...

Tak tahu tak apa, tapi kalau dah tahu??? Sama juga macam mereka yang sanggup pakai jersey yang jelas-jelas tulis nama penaja arak. Fanatikpun biarlah bertempat....

Jerman akan mengganas lagi. Tak sabar nak tengok Jerman beraksi! Selamat menonton Piala Dunia! Saya meramal Klose akan dapat kasut emas lagi....hehehe

2 comments:

teacher bie said...

yeah me tooo..Germany fans...sayangnye 'balak' saya xleh main taun ni..huhu

p/s: bagusla kak has btau maksud nama tu..hehe

laila kamilia said...

hhHhhAAA....Bie, mana sovenirnya....geram tul ngan izzi ni sbb x mesej akak, ngan proposal taugeh dia. akak dahla hilang no tepon dia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...