22 December 2011

Lamanya tak kemaskini blog

Assalamualaikum!
Lama dah saya biarkan blog saya ni berabuk. Kebelakangan ini saya memang sibuk sangat. Walaupun cuti sekolah, sepatutnya saya boleh rehat-rehat di rumah tetapi banyak kerja yang menuntut masa saya. Jadi web ini terbiar berabuk. Terima kasih kepada pengunjung setia yang masih setia menanti entri baru dari saya. InsyaAllah di celah-celah kesibukan nanti saya akan cuba juga menulis beberapa entri baru. 

Aktiviti penulisan saya masih sedang saya usahakan. Novel terbaru baru beberapa bab yang mana saya hentikan sementara kerana menumpukan kepada projek novel kanak-kanak yang sedang menuju tarikh akhir penghantarannya ke editor. InsyaAllah kalau siap, saya akan kembali meneruskan penulisan novel baru yang tajuknya masih samar-samar. Ada tiga tajuk yang sedang ada di kepala iaitu Aku, Dia dan Berlin, ps:-Ich lieber dich (dalam bahasa Jerman bermaksud, aku cinta kamu) dan yang terbaru Cinta Tak Pandang2. Hehehe. Saya mensasarkan cuti sekolah bulan 3 nanti, saya dapat menyiapkan manuskrip novel terbaru saya kerana seperti anda semua, saya juga tak sabar hendak menoktahkannya!

Ramai yang mengikuti blog saya ini kerana sukakan entri kembara saya. Terima kasih kerana suka baca. InsyaAllah harapnya banyak info berguna yang boleh dimanfaatkannya. Yang sudi menghantar emel bertanyakan macam2 soalan tentang kembara, insyaAllah saya akan cuba menjawab sebaik mungkin! Memang hajat di hati hendak menyiapkan satu buku kembara dan memang sedang mengusahakannya. Selain itu ada beberapa lagi projek yang belum saya berikan komitmen 100%. Banyak sangat projek, bimbang saya tak sempat menyiapkannya.

Cuti sekolah sudah sampai ke penghujungnya. Kerja yang banyak akan bergunung-gunung. Tahun depan cabaran saya semakin banyak. Hardy dah darjah 5, Kimy dah 6 tahun, Hana pula 3 tahun. Terkini, saya sedang menjalani orientasi Hana ke taska kerana saya kini sudah tiada pembantu di rumah.

Namun hidup harus diteruskan. Semoga Allah memberi saya kekuatan! Terima kasih kepada anda semua yang setia bersama saya. Kalianlah yang membuatkan saya terus bersemangat untuk mengemaskini blog ini. Jumpa lagi pada entri yang akan datang!

29 November 2011

Jalan-jalan Cari Makan-Restoren Mr. Kabab & Biryani Presint 15, Putrajaya

Teringatkan nasi Arab seperti jujeh dan kubideh, kami ke restoren ini yang terletak di Presint 15, Putrajaya. Kepada yang tidak berapa tahu, restoren ini berada di blok  bertentangan dengan Mydin Putrajaya tetapi bukannya betul-betul bertentangan tetapi beberapa blok di belakang. Menu yang dipilih tentulah jujeh iaitu nasi ayam panggang dan kubideh iaitu nasi daging panggang bersama air mangga yang begitu dingin dan sedap.



Jika berkesempatan, marilah berkunjung ke sini kerana selain makanannya yang lazat, restorennya sangat selesa. Jom makan-makan!

28 November 2011

Jalan-jalan Cari Makan-Restoren Ana Ikan Bakar Petai, Bangi

Restoren yang agak baru di Bangi. Bagi yang mahu mencuba, sangat-sangat dialu-alukan. Sebenarnya kami sekeluarga memang tak reti makan petai, tetapi disebabkan semangat mahu mencuba, kami ke sana. Setibanya kami sekitar jam 7.00 malam, orang sudah ramai tetapi masih tidaklah begitu ramai. Setelah membuat pesanan, kami solat di surau yang disediakan. Suraunya sangat bersih dan selesa. Kimy dan Hana sudah seronok bermain di taman permainan mini disediakan. Memang lengkap pakej yang disediakan di restoren ini.

Pesanan makanan kami sampai sebaik semuanya siap solat. Alhamdulillah, jadi kami tidak menunggu lama. Makanan yang mula-mula tiba kerabu mangga dan sata.  Tangan cepat saja merasa kerabu mangga di pinggan. Mmm... kerabu mangganya rangup. Seterusnya saya merasa sata. Ok....rasanya tentulah belum boleh lawan sata Kemaman tempoh hari.

 kerabu mangga merupakan makanan kegemaran saya bila di restoren
Kimy dan Hardy di restoren
 udang masak masam manis yang segar
 ini dia, ikan kerapu bakar petai
 Hana seronok main sampai gelap pun teruja
pelanggan beratur memilih ikan dan hasil laut yang segar bugar

Seterusnya yang tiba udang masam manis, tomyam campur dan nasi. Yang terakhir pastilah ikan bakar petai. Tetapi tidaklah terlalu lama kami menunggu. Kira lengkaplah menu kami malam itu. Alhamdulillah, seperti yang dikhabarkan, makanan lautnya memang segar. Sedap. Jadi memang berbaloi kami mencuba makan di situ.  Ketika kami mahu pulang, kelihatan sudah ramai orang datang ke restoren itu. Parkir pun penuh, begitu juga dengan meja. Jadi, jika anda mahu ke sana dan menikmati makanan dalam mood santai (tak perlu tunggu lama dan tak sesak) eloklah tiba di sana sebelum maghrib.  Untuk ke restoren ini, sila exit di Bangi di lebuhraya KL-Seremban. Selepas exit, ambil jam 3 dan buat pusingan U di hadapan balai bomba. Restoren itu di sebelah kiri. Selamat menjamu selera!

16 November 2011

mySMS15888 - Gerbang SMS Kerajaan


Mula-mula saya senyum aje bila orang tanya bila menonton iklan mySMS15888 yang telah ditayangkan di seluruh stesen televisyen di Malaysia mulai hujung Oktober 2011. Saya mengangguk bila orang makin kerap bertanya. Apabila semakin ramai yang perasan, saya angkat tangan awal-awal dan kata, "Ha, yelah. Betullah tu saya!" Sebenarnya saya memang tak boleh nak elak sebab orang perasan tahi lalat saya tu. Saya ni bukannya glamour tapi ramai kawan-kawan akan ingat, bila tengok tahi lalat saya. Selalu saya cakap, ini kes tahi lalat makan tua. Hehehe.

Proses menghasilkan iklan yang beberapa saat di TV itu mengambil masa yang agak lama, kira-kira hampir 2 jam untuk shooting. Bila editing etc, saya rasa hampir 4 bulan setengah juga baru boleh kita tonton di TV. Tapi bila tengok kat TV sekejap aje kan?

Macam mana saya boleh terjebak membuat penampilan istimewa dalam iklan ni? Biarlah rahsia. Tapi semuanya demi negara Malaysia yang tercinta. Cewah!

Jadi, kepada yang masih tidak tahu apa itu mySMS15888, boleh layari http://www.mysms.gov.my. Kini segala maklumat yang anda perlukan berada di hujung jari. Kepada anak-anak yang akan mengambil keputusan UPSR esok, saya doakan semoga berjaya! Keputusan UPSR boleh juga dicapai melalui mySMS15888! 
Lihat gambar-gambar iklan mySMS15888 in the making di
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150255293047229.343975.829392228&type=1

15 November 2011

Bukit Gambang Resort Waterpark

Tujuan utama ke Pahang memang mahu ke sini. Destinasi Bukit Gambang Resort dipilih kerana mahu meninjau bagaimanakah rupanya BGR ini kerana wujudnya taman tema ini semasa kami di Berlin. Bila balik tengok kat iklan di lebuhraya banyklah pulak. Apa hebat sangat promosinya ni? Nak juga menjengah. Namun hasrat menjengah itu hanya terlaksana setelah hampir 2 tahun bersempena hari jadi Hardy ke 10 tahun pada 16 September 2011 yang lalu!

Tak susah mencari BGR kerana memang tanda arahnya sangat jelas dari lebuhraya. Sementelah ini merupakan satu-satunya taman tema air di sebelah timur. Pertama kali memasuki perkarangan taman tema ini, hati saya berdetik, mmm...boleh tahan.




Kami menginap di apartment yang bersebelahan dengan BGR iaitu Arabian Bay Suites yang merupakan sebahagian BGR. Di bawah apartment itu terdapat mini funfair. Kat tempat makan pula ada juga cobaan, kereta bergerak setempat tu la. Jadi kepada ibubapa yang membawa anak, sabo banyak2lah yer...besar dugaannya tu terutama kepada anak sekecil Hana yang tidak faham pasal duit, janji dia boleh naik godek2. Hehehe....Bukan setkat Hana, si Hakimy yang 5 tahun pun sakan!




Seharian di sana, saya dapat simpulkan bahawa BGR menawarkan pakej taman tema air yang menarik untuk dicuba. Ia tidaklah sehebat Sunway Lagoon mahupun Genting Highlands. Tidak juga punya pilihan tarikan yang banyak seperti A Famosa Resort dan Bukit Merah Lake Town.  Rasanya ia setaraf Lost World of Tambun. Jika mahu ke pantai timur, cuba-cubalah singgah ke sana. Anak-anak anda pasti teruja untuk mencuba. Selamat bercuti!

 

08 November 2011

Bukit Tinggi, Pahang Darul Makmur

Cuti sekolah makin hampir. Diam tak diam lagi seminggu lebih kita dah bercuti sekolah. Tentu ramai yang sudah merangka percutian keluarga. Tak kisahlah ke mana destinasi anda, yang pentingnya kita dapat berkumpul satu keluarga dan anak-anak gembira.  

Saya ingin berkongsi cerita dengan anda destinasi percutian ke Pahang Darul Makmur. Saya bahagikan entri ini kepada dua bahagian iaitu I dan II. Pada entri I, saya akan membawa anda ke destinasi pelancongan menarik dari KL ke Pahang. Ini bermakna, di sepanjang perjalanan itu, anda berpeluang singgah ke beberapa destinasi menarik yang ada di sepanjang perjalanan anda. Barulah berbaloi kerana percutian itu tidak hanya ke satu destinasi saja bukan?

Saya tidak memilih Genting Highlands dalam senarai destinasi kerana percutian saya singkat saja.  Jadi saya terus ke Bukit Tinggi. Jika anda hanya mahu berjalan-jalan sekitar perkampungan Peranchis di Colmar Tropicale ini, anda perlu membayar tiket masuk sekitar RM12 untuk dewasa. Dengan tiket itu anda berpeluang ke Colmar Tropicale, Japanese Village dan Taman Bonsai. Untuk ke sana anda boleh menaiki kereta atau bas di Berjaya Times Square dengan perjalanan sekitar 45 minit sahaja. Selain dari tarikan di atas, anda boleh berjalan-jalan di Rabbit Park yang mengenakan tiket sekitar RM3 di perjalanan turun/pulang dari Colmar Tropicale.



 pemandangan di Colmar Tropicale


 bermain arnab di Rabbit Park

Kami meneruskan perjalanan ke Gambang Resort City (pengalaman itu akan saya masukkan pada entri II). Alang-alang sudah sampai Kuantan, kami meneruskan perjalanan terus ke Timur ke pantai Cherating. Walau bagaimanapun ketika kami sampai, hari sudah agak lewat, jadi tidak sempat hendak bermain air laut, cuma sempat bergambar.

Kembara kami ini tidak lengkap tanpa makanan best. Kalau ke Temerloh, tentu tak sah kalau tak merasa tempoyak ikan patin. Nyum nyum. Selain daripada itu, kami tidak ketinggalan makan satar dan otak-otak di Kemaman. Sempat lagi membeli beberapa kampit keropok sedap. Memang sedap hingga sekarang terasa-rasa kesedapan satar yang pedas dan power! Memang berbeza dari satar yang pernah kami makan di mana-mana.

04 October 2011

Temu Mesra Penulis Grup Buku Karangkraf di MPH One Utama!

Jom ke MPH One Utama pada 15,16 dan 22,23 Oktober ini mulai 2.00 hingga 5.00 petang. Mari beramah mesra bersama saya dan rakan-rakan Grup Buku Karangkraf iaitu MuRni AqiLa, Zuri Yanie, Mila Yusof, Hanis Azla, Rozita Abd. Wahab, Ayu Emelda dan Aisya Sofea. Lokasi MPH ini adalah di New Wing One Utama berdekatan dengan pintu masuk Parkson.  Jumpa di sana!

Pembeli novel Cinta Pandang ke-2 bakal menerima cenderamata istimewa dari Laila Kamilia pada 23/10/2011 (Ahad). Jumpa di One Utama!


Temu Mesra Penulis Grup Buku Karangkraf di Putrajaya!

Temu Mesra Penulis Grup Buku Karangkraf di EXPO JUALAN BUKU Sempena Sambutan Bulan Bahasa Peringkat Putrajaya Pada 5 - 7 Oktober 2011 Di Ruang Legar Dewan Persidangan , Kompleks Perbadanan Putrajaya


Pembeli novel Cinta Pandang ke-2 bakal menerima cenderamata istimewa dari Laila Kamilia pada 6/10/2011 (Khamis). Jumpa di Putrajaya!


03 October 2011

SYARAT PENYERTAAN PERADUAN NOVEL CINTA PANDANG KEDUA


Untuk menyertai peraduan novel CPK2 ini sangat mudah.


SYARAT UTAMA:


1. Dapatkan novel Cinta Pandang Ke-2 di pasaran.

2. Jawab soalan berikut:
i. Namakan sekolah menengah Ainnur dan Zairul.
ii. Berikan nama tasik di Newcastle, UK yang disebut dalam novel ini. 
iii. Berapakah nilai wang yang dibayar Zairul bagi  membebaskan Ainnur dari tahanan di Phuket?

3. Sertakan slogan: “Saya meminati watak ........... dalam Cinta Pandang Ke-2 kerana ...... (tidak lebih  dari 15 patah perkataan).

4. Hantarkan jawapan dan slogan anda beserta nama penuh, nombor kad pengenalan (NRIC),  alamat rumah, alamat emel dan nombor telefon ke emel lailakamilia@yahoo.com (Letakkan Subject: Peraduan Cinta Pandang Ke-2)

5. Tarikh tutup penyertaan pada 6 Oktober 2011.

6. Pemenang akan dihubungi oleh Laila Kamilia untuk penebusan hadiah.

SYARAT TAMBAHAN

1. Peraduan ini terbuka kepada SEMUA pembaca yang telah membaca novel CPK2 tidak kira di mana jua anda berada di muka bumi ini. Pembaca yang telah menghantar jawapan sebelum 16 September tidak perlu menghantar semula penyertaan mereka.

2. Jawapan yang tepat mesti diemel dan sampai sebelum jam 12 tengah malam tepat pada 6 Oktober 2011.

3. Keputusan pemenang adalah muktamad. Sebarang bantahan tidak akan dilayan. 

4. Jika terdapat lebih dari seorang pemenang, pemenang utama adalah berdasarkan slogan terbaik.

5. Hadiah boleh dituntut daripada penganjur setelah pengumuman rasmi dibuat pada 14 Oktober 2011. Sila beri masa kepada penganjur untuk menguruskan hadiah. 

6. Bagi hadiah utama, kekosongan bilik hotel adalah     bergantung kepada hotel berkenaan. Pemenang boleh memilih salah satu hotel  tersebut tetapi tarikh muktamad dan pemilihan hotel adalah tertakluk kepada keputusan penganjur. Pemenang hadiah utama juga dikehendaki menghantar nama hotel yang dipilih beserta 3 tarikh pilihan kepada penganjur sekiranya diumumkan sebagai pemenang. Tempahan juga perlu dibuat selewat-lewatnya sebulan sebelum tarikh penginapan dan tarikh terakhir penginapan mestilah tidak lebih dari 1 Mac 2012.

7. Hadiah tidak boleh ditukar dengan wang ringgit tetapi penganjur berhak menukarkannya dengan hadiah yang  sama nilai dengannya. 

30 September 2011

SALE! Hingga 70% di Karangkraf Mall

SALE! Karangkraf Mall 1-3 Oktober, diskaun sehingga 70%

Selamat Hari Jadi Abang....

Selamat hari jadi buat suami tersayang pada 31 Ogos 2011 yang lalu, sehari selepas hari jadi Hana. Semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa dalam perlindungan Allah selalu. 

28 September 2011

Novel Alaf 21 dicetak rompak!

cover yang palsu lebih gelap. kertas mudah cabut sebab digam bukan dijahit
bar code palsu tidak jelas. jadi bila discan susah/tak boleh dibaca
sebelah kiri asli yang kanan palsu sebab bunga nampak difotostat

Selama ini, kita menyangka cetak rompak hanya berlaku dalam industri hiburan dan perfileman tanah air saja. Banyak CD,VCD dan DVD lagu dan filem yang dirakam secara tidak sah dan dijual di pasaran terbuka dengan harga yang murah.


Malang sekali, kebiadaban lanun-lanun cetak rompak ini telah merebak ke dalam industri buku tanah air pula. Novel-novel Alaf 21 telah menjadi mangsanya! Salah satu novel yang telah menarik perhatian lanun-lanun ini untuk mengaut keuntungan secara haram adalah novel Cinta Yang Kurasa karya Anis Ayuni.

Seorang pembeli novel Cinta Yang Kurasa telah memulangkan novel ini secara pos ke pejabat Alaf 21 atas alasan novel ini ‘rosak’ kerana hampir 80 peratus muka suratnya tercabut. Pihak kami telah memeriksa novel ini dengan teliti. Ternyata novel ini bukan yang asli!

Ciri-ciri novel cetak rompak adalah seperti berikut.
1. Kandungan teks dalam telah difotostat.
2. Bunga di bahagian permulaan setiap bab tidak jelas kerana difotostat.
3. Warna cover di bahagian depan dan belakang lebih gelap daripada cover yang asli.
4. Barcode di cover belakang tidak jelas.
5. Novel yang tiruan digam saja dan ini menyebabkan muka suratnya mudah tercabut. Manakala novel yang asli dijahit dan tidak tercabut.

Menurut pembeli, dia membeli novel ini di sebuah pasar raya. Novel ini dibalut plastik. Dia hairan kerana ketika mahu membuat bayaran, petugas di kedai itu tidak dapat scan barcode buku ini. Sebaik tiba di rumah, setelah membuka plastiknya, dia mendapati ada muka surat yang tercabut dan membuat keputusan untuk memulangkan semula kepada Alaf 21.

Kes ini kami anggap serius kerana ia menjejaskan imej Alaf 21 di bawah Grup Buku Karangkraf, menganiayai pembeli-pembeli dan menjejaskan pendapatan penulis. Perkara ini akan diserahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan dan seterusnya bertindak membawa mereka yang bersalah ke muka pengadilan.

Di sini kami menyeru kepada semua pembeli agar lebih berhati-hati. Sebarang laporan mengenai perkara ini boleh disampaikan kepada kami di 03 51013888 sambungan ke Alaf 21 - 3692/3683/3684. Kerjasama anda sangat kami hargai.

Novel Alaf 21 Terlaris Minggu Ini (28092011)

1. Ingat Janji Kita - Murni Aqila
2. Kupujuk Hati - Zuri Yanie
3. Bintang Itu Milikku - Arfa Ardiya
4. Raungan Mantera - Serunai Faqir
5. Uda Dan Dara - Aisya Sofea
6. Kasih Yang Suci - Meen Zulaikha
7. Setia Hujung Nyawa - Fatin Nabila
8. Cinta Pandang Ke-2 - Laila Kamilia
9. Semerah Inai Di Jari - Mila Yusof
10. Ombak Rindu - Fauziah Ashari






















26 September 2011

Selamat Ulangtahun ke 10 Hardy!

Ogos telah berlalu kini September datang. Kalau bulan Ogos, Hana dan abang sambut hari jadi, September menjadi giliran Hardy. Pejam, celik sudah 10 tahun umur anak sulung saya. Kalau berjalan di sebelah sudah hampir sama tinggi. Ya, empunya nama Hardy Zahidy Fadly ini memang tidak disangka akan besar dan tinggi seperti hari ini. 10 tahun yang lepas pada 16 September, dia lahir di Teluk Intan. Walau bagaimanapun, selepas sebulan, beliau dimasukkan ke Hospital Teluk Intan kerana disyaki menghidapi VSD, sejenis masalah berkaitan jantung. Semenjak itu IJN sudah menjadi rumah nombor dua kami. Beliau menjalani pembedahan jantung pada  usia 5 tahun. Sedikit pengalaman mengalami VSD, ada saya titipkan dalam novel saya Lakaran Kasih. Alhamdulillah kini dia sudah disahkan sihat dan dapat menjalani kehidupan normal.

Ya, siapa sangka, anak yang sakit-sakit itu sudah sebesar ini. Ya, dia adalah anak yang tabah. Sekalipun dia tahu, dia akan mengidapi VSD jika lahir ke dunia, dia tetap mahu menjadi anak Haslina dan Aedy Fadly, memberikan kami peluang untuk menjadi mama dan abah. Jika dia tidak tabah, pasti dia merungut semasa setahun setengah berada di Berlin. Bersekolah bersama kanak-kanak yang bahasanya langsung tidak difahaminya di kelilingnya. Dia memang anak yang tabah, kerana tidak sekalipun mukanya masam, memprotes tidak mahu ke sekolah.

Untuk anak yang setabah ini....., mama dan abah ingin memberitahu bahawa betapa kami sangat menyayangi dirimu. Selamat hari jadi ke 10 anakku. Jangan tinggal solat. Semoga hari depan menjanjikan hari yang indah dan mendamaikan!

ps-Tahun ni, kami meraikan besday Aid di Bukit Gambang Resort City, Kuantan, Pahang

21 September 2011

Pengumuman Penting! Tarikh Peraduan Cinta Pandang ke-2 dilanjutkan!

Sukacita saya ingin mengumumkan dengan rasminya bahawa tarikh Peraduan Cinta Pandang ke-2 dilanjutkan! Saya tahu ada yang tidak puas hati, tetapi juga sebenarnya ada yang tersenyum senang. Setelah menerima rungutan dari pembaca CPK2 yang tidak berkesempatan untuk memasuki peraduan tersebut disebabkan kesukaran mendapatkan stok novel CPK2 di pasaran, saya harus berlaku adil kepada semua. Saya mengakui masalah mendapatkan novel CPK2 ini terjadi disebabkan novel tersebut sedang diulangcetak untuk kali kedua selepas hari raya Aidilfitri tempoh hari. Jadi proses untuk mengagihkan novel tersebut di kedai buku juga mengambil masa yang lama. Untuk makluman, novel tersebut dalam proses diulangcetak untuk kali ketiga. Jadi di antara selang masa itu, berlaku ketiadaan di pasaran. Menyedari hal ini, setelah meminta pandangan daripada beberapa pihak, saya dengan ini mengumumkan yang peraduan CPK2 dilanjutkan sehingga tengah malam 6 Oktober 2011. Ini bermakna pembaca mempunyai masa selama 15 hari lagi untuk menerima novel CPK2 yang dibeli, membaca, menjawab soalan dan menghantar jawapan. Saya akan mengumumkan pemenang pada 14 Oktober 2011. Jadi kepada peminat novel di luar sana, anda boleh dapatkan CPK2 di kedai-kedai buku berhampiran anda, melalui Alaf21 atau boleh juga pesan terus dari saya dengan menghantar emel ke lailakamilia@yahoo.com. Diskaun istimewa bersama tandatangan penulis menanti anda!

Kepada yang sudah menghantar jawapan, pastikan menerima kiriman emel pengesahan dari saya. Saya tahu yang sudah menghantar sebelum 16 September lepas pastinya tidak puas hati tetapi saya berharap anda memahami keputusan yang terpaksa saya ambil demi keadilan kepada semua pembaca. Kepada semua pembaca CPK2, terima kasih atas sokongan anda. Selamat membaca dan menyertai peraduan CPK2. Selamat maju jaya kepada yang telah menghantar dan yang masih mahu menghantar! Inilah tanda penghargaan saya kepada semua pembaca CPK2!


20 September 2011

Cinta Pandang Ke-2 sudah cetakan Ke-3

Alhamdulillah. CPK2 sedang dalam proses ulangcetak kali ke-3. Terima kasih semua untuk sokongan anda!

19 September 2011

Peraduan Cinta Pandang Ke dua sudah tamat!

Hai! Kepada yang telah menghantar borang peraduan, nantikan pengumuman pemenang pada hari Jumaat 23 September 2011, insyaAllah! Terima kasih atas sokongan anda!

16 September 2011

Selamat Hari Jadi Abang....

Selamat hari jadi buat suami tersayang pada 31 Ogos 2011 yang lalu, sehari selepas hari jadi Hana. Semoga panjang umur, murah rezeki dan sentiasa dalam perlindungan Allah selalu. 

15 September 2011

Selamat hari Jadi ke 2 Hana!

30 Ogos 2011 yang lalu, genaplah 2 tahun umur Hana Nurein saya. Ha! Tu gambar terbaru dia semasa hari raya. Dah besarkan? Ya, dia dah semakin petah berkata-kata dan lasak. Umur 2 tahun ni yang saya perasan sangat rambutnya semakin kerinting dan bila bercakap tetiba jadi loghat Terengganu. Bila mengira sampai nombor sembilang. Kalau makan ikang. Hehehe tah macam mana jadi gitu tahla.

Hana paling suka menyanyi lagu Cicipang, Aecong, Capapis, Twinkle A, Wowonen dan hot dog... Hehehe agak-agak boleh teka ke lagu apa tu. Mula dengar dia cakap berkerut juga dahi. Tapi lama-lama kami semua dah tahu dah.... Agak2 sama tak dengan apa yang ada di fikiran korang. Hehehe Cicipang tu Ipsy Dispsy Spider, Aecong (ABC Song), Capapis (Teletubbies), Twinkle A (Twinkle Little Star), Wowonen (Row Your Boat) dan hot dog (Hot Dog Song). Korang boleh bayangla dia nyanyi dengan pelat dia dan suaranya yang terlebih leamk tu. Memang boleh gelak sambil guling-guling. Hana pun boleh menari dan tarian dia suka Chicken dance. Hehe




Tahun ni kami sambut besday Hana di kampung di Teluk Intan. Kebetulan hari jadinya jatuh pada 1 Syawal... Apa hadiahnya...Anak perempuan sorang, macam2la hadiahnya. Nanti kalau sempat saya upload gambar Hana dengan hadiahnya.... Tapi yang pasti, Hana masih x lepas dari cicinya. Isu cici memang sensitif, x boleh disentuh. Kalau bagitahu umur Hana dah 2 tahun dah besar tak boleh cici, memang dia akan menangis. Tapi kalau mama takde, ok je tak teringat pun....Walau apapun saya bersyukur kerana Hana dapat cici sepenuhnya sehingga 2 tahun!

Anak mama, selamat hari jadi ke 2!

07 September 2011

Peraduan Cinta Pandang ke 2 masih berlangsung!

Perayaan baru ni saya sempat menyinggah ke Seberang Perai, Pulau Pinang, sempatlah lalu di hadapan Hotel Sunway Seberang Perai. Jadi teringatlah kepada pembaca CPK2 yang masih belum menghantar borang peraduan sebelum 16 September 2011 ini. Anda berpeluang tidur di Hotel Sunway Seberang Prai yang di dekat sangat dengan Sunway Carnival Mall. Boleh jalan-jalan dan shopping-shopping! Selamat menghantar borang peraduan! Rugi kalau tak masuk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...