16 November 2011

mySMS15888 - Gerbang SMS Kerajaan


Mula-mula saya senyum aje bila orang tanya bila menonton iklan mySMS15888 yang telah ditayangkan di seluruh stesen televisyen di Malaysia mulai hujung Oktober 2011. Saya mengangguk bila orang makin kerap bertanya. Apabila semakin ramai yang perasan, saya angkat tangan awal-awal dan kata, "Ha, yelah. Betullah tu saya!" Sebenarnya saya memang tak boleh nak elak sebab orang perasan tahi lalat saya tu. Saya ni bukannya glamour tapi ramai kawan-kawan akan ingat, bila tengok tahi lalat saya. Selalu saya cakap, ini kes tahi lalat makan tua. Hehehe.

Proses menghasilkan iklan yang beberapa saat di TV itu mengambil masa yang agak lama, kira-kira hampir 2 jam untuk shooting. Bila editing etc, saya rasa hampir 4 bulan setengah juga baru boleh kita tonton di TV. Tapi bila tengok kat TV sekejap aje kan?

Macam mana saya boleh terjebak membuat penampilan istimewa dalam iklan ni? Biarlah rahsia. Tapi semuanya demi negara Malaysia yang tercinta. Cewah!

Jadi, kepada yang masih tidak tahu apa itu mySMS15888, boleh layari http://www.mysms.gov.my. Kini segala maklumat yang anda perlukan berada di hujung jari. Kepada anak-anak yang akan mengambil keputusan UPSR esok, saya doakan semoga berjaya! Keputusan UPSR boleh juga dicapai melalui mySMS15888! 
Lihat gambar-gambar iklan mySMS15888 in the making di
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150255293047229.343975.829392228&type=1

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...