11 January 2013

Sinopsis Cinta Bunga Tulip-Novel Terbaru Laila Kamilia 2013


            Ich Liebe Dich (Aku Cinta Kamu) - Kalimah agung ini muncul di mana-mana pelusuk dunia, cuma cara bicara dan bahasanya sahaja yang berbeza. Tiada siapa pernah nafikan kewujudan cinta, kerana cinta selamanya dianggap membawa bahagia.
            Tetapi kisah cinta ini berbeza. Ia kisah cinta pelbagai warna. Seperti tulip dan makna yang dizahirkannya. Warna cinta dan warna tulip boleh saja macam-macam ceritanya.
            Cinta sama ada bahagia atau sengsara. Cinta mungkin saja harapan mahupun kemusnahan. Cinta itu kejujuran tetapi boleh jadi penuh pendustaan. Cinta itu matlamatnya perkahwinan malah menuntut pengorbanan.
            Ini bukan saja kisah cinta Puteri Sara Ibrani, gadis separuh Jerman-Malaysia dan Achmad Faris Adrian Fadhli, jejaka Jerman-Indonesia itu. Ia sebuah kisah yang mengupas apakah makna sebenar CINTA.
            Cinta itu boleh jadi milik siapa-siapa. Cinta boleh terjadi di mana-mana. Cinta tidak berhenti pada kali pertama malah tiada juga nombor akhirnya. Perasaan indah itu membawa rasa bahagia dan indah saja, mengutip hati-hati luka dan lara, mencantum rindu dan kenangannya.
            
Ini sebuah kisah cinta penuh rahsia dan tanda tanya. Haruskah ia dirungkai atau biarkan cinta itu dalam dunia misterinya? Kisah ini mungkin membuatkan anda tertanya di hujungnya, 'Apakah warna tulip cinta anda?' Kerana warna cinta dan warna tulip boleh saja macam-macam ceritanya.


4 comments:

HanuM SyairA said...

as'salam kakak..
saya sebenarnya peminat setia dgn bunga tulip , wlaupun saya belum pernah melangkah ke luar negara , namun hati saya tetap terpegun dengan keunikan bunga tulip .. saya punya cita2 untuk pergi ke keukenhof belanda dan sentuh sendiri bunga tu .. sejak saya beli novel kakak 2 hari lepas, saya tak pernah lekang dari novel ini.. bila saya baca, saya jd cemburu dgn sara sebab selalu dpt tulip dari adrian.. selalu saya berangan dapat tulip dari seseorang, tapi itu tidak mungkin .. hehe .. btw, novel ni sangat seronok.. =)

Liza @ Adzriel AB said...

eh... hanum syaira... samalah kita suka benor dgn bunga tulip.

laila kamilia said...

terima kasih Hanum. akak doakan adik akan ke taman keu juga dan menyentuh tulip suatu hari nanti. nak tau satu rahsia? sebenarnya kat Malaysia pun ada ladang tulip tau!

laila kamilia said...

kak Liza, saya juga suka tulip!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...